Audi A6 4B (1997-2004) 3.0 V6 30V 220LE chiptuning

Chiptuning segítségével még több erő hozható ki Audi A6 4B (1997-2004) 3.0 V6 30V 220LE autójából!

Gyári érték
162 kW
220 LE
300 Nm

+19 kW
+26 LE
+33 Nm

Chiptuning
181 kW
246 LE
333 Nm

Az Audi A6 4B (1997-2004) 3.0 V6 30V 220LE autó teljesítménye chiptuning után 220 lóerőről 246 lóerőre változik, ami +26 LE teljesítménynövekedést jelent. A forgatónyomaték 300 newtonméterről 333 Nm-re (+33 Nm) nő.

Fontos megemlítenünk, hogy a fenti adatok átlagértékek és hibamentesen működő motort feltételeznek. Az elérhető teljesítménynövekedést az autó állapota és az egyéni igények határozzák meg. Az elérni kívánt cél lehet a fogyasztás csökkentése, a teljesítmény növelése vagy ezek kombinációja, az értékeket minden esetben a biztonságos határon belül, a motor tartósságának figyelembevételével módosítjuk.

  • Gépjármű-villamossági végzettség 1987
  • Chiptuning 1998 óta
  • Minőségi és tartós beállítás
  • Biztonságos teljesítménynövelés
  • Rugalmasabb motor
  • Egyenletesebb gyorsulás
  • Jobb gázpedál reakció
  • Nagyobb forgatónyomaték
  • Dinamikusabb vezetési élmény
  • Biztonságosabb előzés
  • Több ezer elégedett ügyfél
  • Garancia

Motor alapismeretek

Ha a laikusok számára is szeretnénk érthetővé tenni, hogy pontosan miről is szól a chiptuning/motoroptimalizálás, egészen a kezdetekig kell visszatekintenünk, vagyis hogy honnan indultunk. A belsőégésű motor neve magában hordozza a működésére vonatkozó utalást is. A legelterjedtebb megoldás az, amikor a hajtókar és a főtengely segítségével állít elő forgó mozgást a hengerben függőlegesen mozgó dugattyú. A dugattyút úgy tudjuk mozgásba hozni, hogy a hengerben túlnyomást hozunk létre. Nem volt ez másként a gőzgépek esetében sem, ott azonban a nagynyomású gőzt egy külső tartályból juttatták a hengerbe. A belsőégésű motorok a hengeren belül, az oda befecskendezett üzemanyag elégetésével állítják elő a túlnyomást. 3 tényező szükséges az égéshez: üzemanyag, oxigén és gyulladási hőmérséklet, amellyel meg is érkeztünk a lényeghez.

Technológia

Az égési folyamat javításával érhetjük el célunkat, azaz a motor hatékonyabb működését. Az érzékelőktől és jeladóktól kapott információk alapján, egy vezérlőprogram segítségével a motorvezérlő irányítja ezt az égési folyamatot. Hatékonyabban ki tudjuk használni a motorban lévő rejtett tartalékokat, amennyiben a motorfunkcióhoz tartozó paramétereket egymással összhangban módosítjuk. Mivel minőségi beállításaink során nagy hangsúlyt fektetünk az üzemanyag/levegő optimális keverési arányának megtartására, az autó károsanyagkibocsátása továbbra is meg fog felelni a környezetvédelmi normáknak.

Értékek

Szívó benzines motorok esetében 10-12% teljesítménynövekedés és 10-15% forgatónyomatéknövekedés, turbós motoroknál átlagosan 20%-os (bizonyos típusoknál akár 40%-os) teljesítménynövekedés érhető el. A forgatónyomaték növekedése típustól függően 20-40% között mozog. Minden chiptuninggal megvalósítható pozitív hatás ugyanúgy érezhető a szívó benzines gépkocsiknál is, csak kisebb mértékben mint a turbós motorok esetében.

Motorkarakterisztika

A motor karakterisztikáját annak fordulatszám függvényében való teljesítmény-és forgatónyomatékleadása határozza meg. Alsó fordulatszám tartományban bizonyos autótípusok kifejezetten erőtlenek, ezért a motor csak magasabb fordulatszámon hozza a kívánt gyorsulást, ami a fogyasztást is negatívan befolyásolja. Ezen lehet javítani, figyelnünk kell azonban a biztonságos beállítás mellett arra is, hogy minél alacsonyabb fordulatszámon jelentkezzen és fent se fogyjon el a plusz erő, így a motor mindegyik sebességi fokozatban erősebb, rugalmasabb lesz és nagyobb tartományban autózható. Észrevehetően könnyebbé válik az elindulás, javul a gyorsulás, hamarabb fel lehet váltani a következő sebességi fokozatba, felső fokozatokban alacsonyabb fordulatszámról lehet gyorsítani visszaváltás nélkül, emelkedőn nem fogy el a lendület, és autópályán nagy sebességnél indított előzéseknél is marad tartalék a motorban.

Gázpedál reakció

Egyes típusoknál előfordulhat, hogy a hirtelen gázadásra a motor túlzott késlekedéssel reagál. Ez a jelenség többnyire javítható. A késlekedés csökkenthető, így javul a gázpedál reakció, ami az autót egyúttal vezethetőbbé is teszi. Optimalizálást követően nagyobb erőtartalékkal fog rendelkezni, ami egy előzés vagy váratlan szituáció során megnyugtató biztonságérzetet ad.

Szoftvergarancia

Minden esetben elmentjük és korlátlan ideig megőrizzük az autó eredeti programját, amelynek visszaállítása – függetlenül a közben eltelt időtől – az ügyfél kérésére minden esetben díjmentes. Garanciát vállalunk az előzetesen egyeztetett értékekre, a program elkészítésénél az autó állapotát, a futott km-t és az egyéni kéréseket is figyelembe vesszük. Az értékeket a biztonságos határon belül módosítjuk, így a változtatás hosszú távon sem lesz káros a motorra, a turbóra, a váltóra, a részecskeszűrőre. A minőségi tuning program nem rövidíti meg az alkatrészek élettartamát, és a megnövekedett teljesítményű autó továbbra is hibamentesen fog működni.

+36 70 333 8844